Îti place munca în echipă – test

Instrucțiun

Trebuie să bifezi, pentru fiecare categorie a chestionarului, una, două sau trei opțiuni, cele care ți se potrivesc cel mai bine. Semnul pe care îl faci trebuie să fie plasat în coloana din dreapta a tabelului.

Ești rugat să nu bifezi mai mult de trei opțiuni.

Odată ce ai ales opțiunile, ești rugat să aloci 10 puncte între propozițiile pe care le-ai bifat. Punctele trebuie astfel împărțite încât să reprezinte procentual ponderea pe care o are propoziția respectivă în cazul tău.

De exemplu, în prima categorie găsești două propoziții care ți s-ar potrivi: una care simți că te reprezintă cel mai bine, în timp ce cealaltă ți s-ar potrivi doar din când în când. În acest caz, poți acorda primei opțiuni 7 puncte și celei de-a doua doar 3.

În unele cazuri, poți constata că sunt două propoziții care ți se potrivesc în mod egal – atunci aloci câte 5 puncte pentru fiecare.

Este foarte puțin probabil ca, indiferent de setul de întrebări, să distribui toate cele 10 puncte unei singure propoziții de răspuns!

Trebuie să împarți, la toate categoriile, cele 10 puncte.

Când răspunzi la chestionar, încearcă să alegi propoziția sau propozițiile care crezi că îți definesc cel mai bine comportamentul. Nu răspunde prin a alege propoziții care definesc un comportament pe care ai vrea să-l ai.

Nu există răspunsuri corecte sau răspunsuri greșite.

Toate variantele alese sunt la fel de importante.

Tabel pentru analiza rezultatelor testului

Transferă punctele din cele șapte întrebări ale chestionarului în căsuțele potrivite de mai jos. Adună rezultatul pe fiecare coloană pentru a afla rezultatul final pentru fiecare rol pe care-l ai în cadrul echipei.

Rolurile în echipă

Președintele – este cel care coordonează munca și prezidează echipa. Nu trebuie să fie deloc creativ sau sclipitor de inteligent, ci mai degrabă disciplinat, concentrat pe ceea ce face și echilibrat. El este un bun ascultător și vorbitor, judecă în mod corect oamenii și lucrurile: o persoană care lucrează prin ceilalți.

Formatorul – este sociabil și dominant. Este liderul care îndeplinește o sarcină anume și care în lipsa președintelui, ar putea să joace același rol, cu toate că nu e sigur că l-ar îndeplini la fel de bine. Puterea lui stă în felul în care sunt dedicați sarcinii pe care o au, dar poate fi prea sensibil, iritabil și nerăbdător. Este nevoie de el pentru a da un imbold întregii acțiuni.

„Uzina de idei” – spre deosebire de formator, acesta este introvertit dar domină din punct de vedere intelectual. Este sursa ideilor și a propunerilor originale, fiind cel mai inventiv și mai inteligent membru al echipei. Poate fi neatent cu detaliile și poate fi „atins” de eventualele critici. Trebuie să fie îndepărtați, câteodată, din discuțiile prea aprinse, pentru că riscă să se implice prea tare.

Evaluator-monitor – este, de asemenea, inteligent, dar mai degrabă o inteligență analitică, decât una creatoare. Contribuția lui la munca echipei este disecarea cu atenție a ideilor și abilitatea de a vedea linia logică a argumentelor. El este de obicei mai puțin implicat decât ceilalți, retras în calculele lui, în exteriorul echipei, dar necesar pentru un control al calității. Este de încredere dar poate fi fără tact și „rece”.

Investigatorul de resurse – este membrul popular al echipei, extrovertit, sociabil și relaxat. Este cel care aduce noi ide, contacte și dezvoltare grupului, comis voiajorul, diplomatul sau „ofițerul de legătură” al grupului. Nu este prea original, nici un conducător, de aceea are nevoie de o echipă care să-i folosească ideile și contribuția.

Muncitorul de întreprindere – este organizatorul practic. Transformă ideile în sarcini care se pot duce la bun sfârșit. Planificări, programări și calendare sunt domeniul lui. Meticulos, de încredere și eficient, nu e emoționat de viziuni și poate fi chiar el neinteresant. Nu este lider, însă poate administra diferite lucruri.

Membru al echipei – el unește echipa în al fel, sprijinindu-i pe alții, ascultând, încurajând, înțelegând. Plăcut și popular, dar necompetitiv, este tipul de persoană pe care nu o observi când se află lângă tine, dar căreia îi observi lipsa.

„Terminatorul” – fără el echipa ar putea să depășească toate termenele limită pe care și le propune. El verifică detaliile, se îngrijorează pentru program și chiar îi agasează pe ceilalți cu simțul urgenței pe care-l au. Rolul lui este foarte important, însă nu este totdeauna foarte

About the Author

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may also like these