În 2020 piața media a fost hrănită cu fonduri de la Guvern, pentru promovarea campaniei anti-Covid. Perioada în care s-au promis aproape 200 de milioane de lei se suprapune peste perioada electorală, adică peste alegerile locale din 27 septembrie și cele parlamentare de la începutul lui decembrie.

Primii 3 mari beneficiari ai fondurilor guvernamentale sunt Pro TV Grup, Antena TV Grup și Dogan Media Internațional, iar primii 10 furnizori au adunat 50% din bani promiși de Guvern. Cea mai mare parte a banilor a mers către televiziunile naționale, dar și către mai multe portaluri online.

Deși la cifre (reach) pare că a stat bine, criticile aduse în termeni de criterii de alocare, prezența pe lista beneficiarilor cu sume importante a unor furnizori puternic politizați, precum și implementarea sa într-un an cu alegeri locale și parlamentare, arată că programul are un potențial clientelar și electoral.

Pe locul 4 în tabel este Ridzone Computers SRL (RomâniaTV), firma controlată de fostul deputat Sebastian Ghiță, care a primit 6.3 milioane de lei din 7.5 milioane angajate. România TV a promovat intens protestele anti-mască.

În liste se mai regăsesc:

European Business Environment SRL, deținută de Iosif Buble și care operează site-ul www.stiripesurse.ro, a primit 641 mii lei din 1.1 milioane angajate. Buble a împrumutat PSD cu 445.000 lei în 2014 și a avut numeroase contracte cu social democrații pentru campaniile electorale din 2015.

Press Media Electronic, deținută de Bogdan Chirieac și care operează www.dcnews.ro, a avut alocări de 971 mii lei din 3.4 milioane angajate.

Galaxy SRL deține televiziunea Galaxy din Drobeta Turnu Severin. Firma este deținută de fostul parlamentar PSD Eugen Nicolicea, cu 50% din acțiuni. Firma a primit peste un milion de lei din 1.2 milioane de lei angajate. (sursa)